Special pentru “nea” primaru de la doi aka Radu Mihaiu zicere de la cetățeni

0
434

Pentru că am primit în ultimele zile mesaje de apreciere la unul dintre răspunsurile mele la o postare a domnului Primar, dar care nu se bucură de o vizibilitate prea mare acolo, țin să împărtășesc într-o postare pe grup părerea mea referitoare la modalitatea prin care se dorește tranziția la un sector, respectiv oraș verde:

Radu Mihaiu , în acești ani de mandat, ne-ai convins ca militezi pentru un oraș mai curat, mai sănătos, pe scurt, verde. Transportul public începe sa-si schimbe fața, odată cu apariția noilor tramvaie și autobuze. Problema e că modalitatea în care gestionezi situația e puțin greșită. La ora actuala, nu faci nimic decât să divizezi comunitatea, nicidecum să o unești. Este super, ai creat trotuare pentru pietoni dar unele sunt penibil de mari, o mare de asfalt care nu serveste nimănui. În mod normal un trotuar nu ar trebui sa aibă mai mult de 2, maxim 3 metri. Acum sa fim serioși, dacă vrei sa te plimbi, iei autobuz/bicicleta/trotineta/ce vrei și te duci în parc. În lipsa spațiului, trotuarul trebuie folosit cu cap, cât sa te poți deplasa din A (fața blocului/magazin) în B (statie autobuz, trecere pietoni, etc). Restul spațiului se poate transforma lejer în spațiu verde/sectoare dedicate trotinetelor și bicicletelor, inclusiv parcări. Acum ca am ajuns la subiectul auto… La ora actuala, muți mașinile din fața, de pe bulevarde, în spate, un fel de a ascunde gunoiul sub preș. Lumea nu e obligata să-și vândă masinile sau sa parcheze la jumătate de ora de casa, unde mai găsește o parcare rătăcită cu plată.

De aceea, dacă vrei cu adevărat sa transformi sectorul în unul verde, unde sa nu ne mai certăm „ca chiorii”, mi-ar plăcea să aud că ai mers la Guvern și la Primăria Capitalei sa ceri următoarele:

1. Accelerarea construirii autostrăzii de centura, modernizarea centurii existente și dezvoltarea unei infrastructuri de tren/metrou care sa înconjoare Bucureștiul. Asta e partea guvernului. De aici, având astea, primăriile pot începe sa construiască parcări, sub orice forma, cu plată, acolo unde avem și acces la metrou (vezi exemplul genial din sectorul 4, la Tudor Arghezi). Îndată ce avem și asta, să NU mai existe mașini înmatriculate în alte județe decât B și IF. Restul își lasă frumos mașinile la parcările construite și folosesc transportul în comun. Dacă nu, plătesc o MARE taxa de tranzit a Bucureștiului. Plătești taxe și impozite intr-un oraș, te bucuri cu prioritate de infrastructura lui. Pana aici e bine, am scăpat de ceva trafic.

2. Ai masina mai veche de 15 ani sau cu o norma de poluare sub euro 5? Foarte bine. Nu primești loc de parcare. Vrei totuși sa circuli cu ea? Plătești o MARE taxa pe care vedem dacă si-o permite lumea. Nu mai zic de pensionarii cu loc de parcare care îsi muta masinile de doua ori pe an. Wow, am eliberat și străduțele unde parcau toți.

3. După ce 1 și 2 s-au dovedit un real succes, ne permitem sa implementam benzi speciale mixte pt transport în comun și biciclete/trotinete. Atenție! Am scăpat de trafic, trebuie suplimentat nr de mijloace de transport supraterane.

4. Ne mai uitam și după estetică. Decât stalpisorii aia penibili, mai bine ne uitam la vecinii de sector și când se deteriorează bordurile actuale, le schimbam cu unele mai înalte(vezi exemplele din sectorul 3).

5. Campanii masive de educare și comunicare cu cetățenii.

Boom! Misiune îndeplinită! Oraș mai curat, mai verde!

Care e concluzia…

Dacă ai ceva în gând, un proiect de aerisire a sectorului, trebuie sa îți asumi, atât tu, cât și restul autorităților o serie de masuri mai puțin populare. Prin metodele folosite pana acum, nu faci nimic decât să aduci ura și certuri în comunitate, toate aste fiind acompaniate de dezastrul din teren.
sursa facebook Popescu Mihai