Impactul COVID-19 asupra comertului electronic si necesitatea optimizarii SEO

    0
    78

    Impactul COVID-19 asupra comertului electronic si necesitatea optimizarii SEO

    Odata cu inchiderea magazinelor si cu obligativitatea distantarii sociale s-au schimbat in mare masura si obiceiurile consumatorilor care s-au orientat in mare parte catre mediul online si au devenit interesati de produse noi. Astfel, in aceste vremuri incerte, au devenit din ce in ce mai cautate serviciile de creare magazin online si a crescut importanta optimizarii SEO.

     

    Cautarile online s-au schimbat

    Pentru ca necesitatile s-au schimbat, oamenii au devenit interesati de alte nise de produse si servicii, motiv pentru care firmele au investit in SEO pentru a face fata concurentei.

    De exemplu, din cauza pandemiei, salile de fitness au inregistrat o scadere drastica a numarului de clienti. Analizand cautarile efectuate de utilizatori in Google, din ianuarie 2020 pana in aprilie 2020, se constata o reducere de 87% in cautarile pe cuvintele cheie “sala de fitness in apropiere”.

    Totodata, consumatorii au inceput sa caute online, servicii si produse de care ar putea beneficia din confortul caselor lor. Astfel, se poate vedea o crestere in cautari pe cuvintele “gantere”, “benzi de exercitii”, “yoga pentru incepatori”, “trening “, etc.

    Pentru ca tot mai multe companii au ales sa lucreze de la distanta cu angajatii lor, a scazut necesitatea de a te imbraca office pentru a merge fizic la birou si s-a inregistrat o scadere pe cuvintele “costume pentru barbati”. In schimb s-a observat o crestere considerabila in cautarea pe cuvintele “imbracaminte de relaxare”.

     

    Crestere uriasa a comertului electronic

    In prezent, se constata o crestere a comertului electronic pe toate categoriile de produse si este de asteptat ca acest trend sa continue si in viitor, deoarece consumatorii sunt inca reticenti de a iesi din casa. Totodata, se estimeaza ca noile obiceiuri ale consumatorilor vor deveni permanente, iar modul in care se efectueaza cumparaturile nu va mai fi la fel nici dupa ce va trece pandemia.

    Comertul cu produsele alimentare este o nisa care a inregistrat un salt urias in vanzarile online, acesta inregistrand o crestere cu pana la 41%. De asemenea, increderea consumatorilor in comertul online a crescut surprinzator, astfel incat 91% din populatia europei face in prezent cumparaturi online.

    Este interesant de observat ca obiceiurile cumparatorilor din magazinele traditionale au inceput sa se reflecte online, astfel incat oamenii au inceput sa compare preturile online si sa se orienteze spre magazinele care ofera preturi mai mici.

     

    Necesitatea optimizarii SEO

    Din cauza acestor schimbari, toate business-urile de comert electronic au inceput sa-si optimizeze site-urile astfel incat sa ofere clientilor o experienta mai buna. Pentru a satisface nevoile consumatorilor, promovarea si optimizarea care in mod normal ar fi necesitat cativa ani au fost accelerate si, in prezent, dureaza cateva luni.

    Altfel spus, o consecinta a pandemiei COVID-19 a constat in faptul ca toate companiile, atat cele mari cat si cele mici, au fost nevoite a se adapta rapid si au inceput sa investeasca in creare magazine online si SEO.

     

    Ce este SEO si cum te poate ajuta

    Optimizarea SEO este procesul de imbunatatire a vizibilitatii unui site web, sau a unei pagini web, astfel incat paginile sunt gasite cu usurinta de catre motoarele de cautare. Datorita faptului ca tot mai multi comercianti devin constienti de necesitatea optimizarii site-urilor, SEO a inregistrat o crestere cu 53%. 

    O companie buna de marketing si SEO va analiza obiectivul de afaceri a firmei si va recomanda solutii pentru ca aceasta sa isi atinga obiectivele si sa faca fata concurentei care devine din ce in ce mai stransa. 

     

    Concluzie

    Pe masura ce concurenta online creste, creste si numarul de cautari pe cuvinte cheie si, in consecinta, costul pe clic. Ca urmare, strategia de optimizare in cautarea organica este mult mai rentabila. 

    Daca doresti sa-ti cresti vanzarile online, acum este momentul ideal de a valorifica eficacitatea marketingului digital, investind in crearea unui magazin online si in continut SEO pentru site-ul tau.