Transforma-ti bucataria intr-o farmacie. Redu riscul aparitiei bolilor cronice si mentine-ti o sanatate optima.

0
618

Dr. Andrew Weil, doctor holistic, sustine ca inflamatia cronica sta la baza aparitiei unor afectiuni medicale serioase precum bolile de inima, cancerul si Alzheimer. Dr. Weil ne arata cum anumite alimente pot reduce inflamatia cronica si ne protejeaza de boli mortale.Retetele lui de bazeaza pe ingrediente simple care, potrivit filozofiei nutritionale sanatoase, te pot vindeca.

Cei mai multi dintre noi cunoastem inflamatiile care apar la suprafata corpului sub forma de roseata, umflaturi si durere. Inflamatia este forma de vindecare a corpului pentru ca sistemul imunitar lupta foarte mult contra infectiilor sau a ranilor. Cand infectia persista sau iese de sub control iti poate rani corpul.

Stresul, lipsa exercitiilor, genetica si toxinele pot creste inflamatiile cronice. Alimentele procesate sunt greu de digerat de corp si iti influenteaza sistemul imunitar. Carbohidratii rafinati cresc gicemia rapid si corpul poate deveni imun la insulina. Si in acest fel se poate ajunge la dezvoltarea inflamatiei.

Dieta inflamatorie a dr. Weil promoveaza vindecarea interna si reducerea sistematica a inflamatiei. Exista 5 elemente cheie in aceasta dieta care duc la o sanatate optima.

1.Fructe si legume bogate in caroteni
Carotenul, pigmentul care se gaseste in fructe si legume, are proprietati antiinflamatorii si antioxidante care lupta impotriva radicalilor liberi. Alege produsele curcubeu, adica: varza violet, dovleac de placinta auriu, rucola verde- inchis, etc. Una din legumele preferate de dr. Weil este conopida orange, care contine caroten ce lupta impotriva cancerului. Consuma 4-5 portii pe zi.
2. Cereale integrale sau bucati
Aceste cereale sunt intregi sau bucati mari spre deosebire de cele tocate marunt care se gasesc in painea integrala. Aceste alimente bogate in fibre reduc glicemia care poate provoca inflamatiile. Alege orezul brun, quinoa, orez basmati, srot, orz. Consuma 3-5 portii pe zi.
3. Uleiuri care contin polyphenoli.
Polyphenolii din uleiuri precum cel extravirgin de masline sunt antioxidanti puternici care reduc inflamatiile din corp. Consuma 5-7 portii pe zi. O portie inseamna 1 lingurita. Poti sa iti iei necesarul de polyphenoli si din alte alimente cu grasimi bune: nuci, avocado, etc.
4. Pestele si fructele de mare
Ca si uleiul de masline extravirgin, pestele si fructele de mare sunt bogate in acizi grasi omega 3, care reduc inflamatiile. Codul negru , heringul, sardinele si somonul de Alaska sunt alegeri bune. Consuma 2-4 portii de fructe de mare pe saptamana. O portie inseamna 120 grame.
5. Ierburi si condimente
Da savoare mancarurilor tale preferate cu condimente precum ardei iuti chilli, busuioc, scortisoara sau turmenic. Turmenicul are proprietati antiinflamatorii miraculoase datorita ingedientului numit curcumina. Foloseste aceste condimente in cantitati nelimitate.

Sursa: yve.ro