Cristoiu:
„Un interviu, în fine, profesionist, luat Elenei Lasconi de site-ul Europa liberă a dezvăluit în candidata USR o habarnamistă exemplară în materie de politică externă și de securitate.
Emisiunea cu pricina, moderată de Anca Grădinaru, urmînd altora (puține, deoarece presa noastră se concentrează pe întrebări deopotrivă moderne și puerile), a fost din partea candidatei un veritabil show al analfabetismului funcțional dublat de o voioșie de membră GAC din scrierile proletcultiste.
Dacă dialogurile cu pretendenții fotoliului de la Cotroceni ar fi cît de cît profesioniste, plecînd de la adevărul că vom alege președintele României și nu o interpretă de reclamă la bideu, Elena Lasconi ar fi în sondaj sub cel din urmă candidat.
De ce a fost nevoie de o singură emisiune mai acătării pentru a se vedea că Elena Lasconi n-are nici datele pentru a se înscrie în cursă, d-apoi pentru a cîștiga Președinția?
Pentru că întreaga campanie pentru prezidențiale a coborît din start la nivelul Elenei Lasconi.
Clipul candidatei Elena Lasconi are drept slogan Sunt un om obișnuit.
Prin urmare, clipul ne-o arată pe Elena Lasconi pieptănîndu-se duios în fața oglinzii înainte de a merge la culcare, pregătindu-și cafeau și bînd-o în ogradă, în pijămăluță, firește, gata să pupe un cîine și, culmea culmilor! luînd din pom o pară și mirosind-o. Spun culmea culmilor! pentru că fructele din pom par a juca un rol crucial în programul politic al Elenei Lasconi. Sau, mai bine zis, culesul fructelor, una cîte una, din pom, prin întinderi sexy. Faimosul film publicitar realizat de Mihai Gâdea de la Antena 3 are drept moment de esență cel în care candidata ia o prună din pom și i-o întinde ziaristului ca pe un trofeu.
În tot ceea ce a făcut și face, Elena Lasconi rămîne în exclusivitate la sloganul: Sunt un om obișnuit. Așa se face că despre Elena Lasconi știm o mie și una de lucruri. Cum a făcut facultatea pe sponci, cum a născut, cine i-a crescut copilul, că-i plac furnicile, că nu prea a avut timp de școală, deoarece a fost ocupată cu viața. Nu știm nimic însă ce părere are despre Lumea de azi, ce raporturi va avea cu Guvernul, ce poziție trebuie să aibă România în bătălia pentru Lumea multipolară, despre Constituție, despre raportul dintre suveranitate și calitatea de membru UE.
Și nu știm din două motive:
a) Nimeni pînă la emisiunea de la Europa liberă n-a întrebat-o altceva decît despre copilărie, prunii din livadă, furnicile de la groapă și cum a născut.
b) Candidații PSD și PNL, cei care finanțează televiziunile mogulizate, se străduie s-o imite în confesiunile despre copilărie, bacalaureat, codițele colegei din clasa întîi, mîncarea după care se dau în vînt și străbunica sau bunica mai multe sau mai puțin severă.
Știm astfel că lui Marcel Ciolacu îi plac covrigii cu mac. Nu știm ce fel de premier va desemna dacă va ajunge președinte.
Știm astfel că Nicolae Ciucă moare după saramura de pui. Nu știm ce fel de Românie va promova ca președinte.
Asta s-a întîmplat și se întîmplă, deoarece și-au însușit prostește sloganul Elenei Lasconi:
Sînt un om obișnuit.
Eu însă nu cred că românii vor drept președinte un om obișnuit. Dacă ar fi așa, n-ar mai fi nevoie de alegeri la cinci ani. Cum toți românii sunt oameni obișnuiți, fiecare dintre ei ar putea fi o zi președinte.
Se presupune peste tot în lume că președinții de aia au fost aleși președinți:
Pentru că sunt deosebiți.
Doar un cetățean ieșit din comun ar putea conduce o țară.
Campania electorală de anul acesta, unică în postdecembrism, se reduce la un șir de confesiuni publice între telenovelă și chiloțăreală.
Ce blestem și pe capul țării acesteia!
Într-un moment cînd în fruntea țării e nevoie de un Cîrmaci priceput, care știe să conducă nava numită România pe apele învolburate ale Globului, candidații ni se destăinuie ca incapabili să și înoate.”