Interviu: Ioan Vrăşmaş manager Opera Vox: „pregătim pentru luna decembrie un turneu mamut în 25 de oraşe din ţară cu REGALUL VIENEZ”

0
1365

Opera Vox singura opera privată din România, vine după un turneu triumfal în Malaezia şi se pregăteşte pentru un tur de forţă în 25 de oraşe, cu spectacolul Regal Vienez. Managerul şi fondatorul Operei Vox, Ioan Vrăşmaş a fost de acord să ne răspundă la câteva întrebări despre istoria dar şi despre activitatea curentă a companiei.

De câţi ani funcţionează compania Opera Vox?

Funcţionăm de 11 ani fara intrerupere.

Cum s-a născut idea unei opere private?

Prin anul 2009 eram masterand la Academia Mozart din Salzburg, cea mai mare academie de muzică din Europa. Acolo am început să văd şi să învăţ cum se face arta în Europa de Vest, apoi am mai rămas nişte ani în zona germane, cu contracte artistice în diverse teatre. Când m-am întors în ţară, a apărut şi dorinţa de a pune în practică la noi în ţară ceea ce am văzut în teatrele din vest. Aşa s-a născut Opera Vox.

Cu ce misiune aţi pornit la drum când aţi fondat Opera Vox?

Cu aceeaşi misiune pe care o avem şi astăzi, să facem spectacole de o înaltă ţinută artistică în ţară şi străinătate, să organizăm turnee artistice prin care să promovăm ţara noastră şi, mai ales, să promovăm tinerii artişti merituoşi, care au şanse limitate în ţara noastră la început de carieră. Aşa se întâmplă că nu există filarmonică sau teatru de operă de prestigiu, din ţară dar şi din afară, care să nu aibe cel puţin unul sau doi instrumentişti formaţi în Orchestra Operei Vox.

Care a fost prima producţie a companiei?

Primul spectacol al nostru, pe care apoi l-am jucat în ţară şi străinătate de cel puţin 500 de ori, a fost „Nabucco.”

Ce aveţi în repertoriul actual?

Avem aproximativ 20 de titluri integrale de operă, avem spectacole integrale de balet clasic dar şi modern, avem titluri de operetă şi musical, gale de operă, gale de balet, aşadar cam tot ce ar trebui să nu-i lipsească din repertoriu unei companii de operă.

Cum şi unde se pot vedea spectacolele Operei Vox?

Ne-am întors de curând din Malaezia, de la Borneo Opera Festival, cel mai mare festival de profil din Asia şi pregătim pentru luna decembrie un turneu mamut în 25 de oraşe din ţară cu REGALUL VIENEZ, un spectacol tematic de Crăciun, care cuprinde cele mai frumoase valsuri şi polci, mazurci, can-can-uri, arii celebre din opere, cântece de Crăciun, solişti, orchestră, cor, balet şi multe alte surprize muzicale.

Să vorbim şi despre concertele din Malaezia, de unde tocmai v-aţi întors. Cum a ajuns o orchestră din România pe scena celui mai important festival de Operă din Asia?

Noi n-am făcut nimic deosebit, am făcut doar spectacole de calitate. Reprezentanţi ai guvernului de acolo ştiau de noi, au auzit şi văzut înregistrări, iar anul trecut în luna decembrie au venit să ne vadă şi să ne audă live la Teatrul Naţional din Bucureşti în Regalul Vienez. De aici, continuarea e simplă, sau pe cât de simplă pe atât de complicată, dacă ne gândim la toate formalităţile şi vizele de care am avut nevoie, soluţiile pentru transportul instrumentelor şi multe, multe alte chestiuni administrative de rezolvat.

 

Iar în final să privim în perspectivă către Regalul Vienez. Aveţi poate cel mai aplu turneul al iernii, cu concerte în 25 de oraşe. Cu ce viziune veniţi pentru Regalul Vienez din acest an?

Vă pot spune doar atât, va fi cea mai bogată ediţie de până acum, atât muzical, cât şi coregrafic, dar şi ca show. Publicul trebuie să trăiască la maximă intensitate toate surprizele pregătite, să se bucure de atmosfera Crăciunului alături de cei dragi cu care vor veni. Atât vă pot spune, restul va rămâne o surpriză de care se vor bucura toţi cei prezenţi!